איך מקדמים קייטרינג?
החלום התגשם ואהבה למטבח ובישולים הפכה מתחביב לעסק קטן ואולי אפילו משפחתי, אז מה עושים האלה? קרוב לוודאי זה לא נעשה מייד ובטח יש כבר מעגל לקוחות מסוים, אבל בדרך כלל זה לא מספיק. כל בעלי העסקים רוצים שעסק יתפתח וההכנסות יעלו. לצורך כך חייבים להרחיב את מעגל הלקוחות ולעתים גם להשקיע תקציבים. אז מה עושים?
יש לא מעט דרכים לשווק קייטרינג ללא הוצאות יותר מידי גדולות. החל מפרסום בעיתון המקומי וכולל אתר אינטרנט ורשתות חברתיות. אנחנו לא נתייחס לפרסום בעיתון מכיוון שכאן לרב תצטרכו להוציא סכומים גדולים יחסית. בואו נתמקד בכלים הדיגיטליים מכיוון שלרוב אנשים חדשים יגיעו דווקא מערוצים האלו.
אז אם העניין של רשתות חברתיות דברים יותר ברורים דווקא עניין של אתרים קצת "צולע" וחבל שכך. לכן על זה נתמקד היום. נדבר איך מקימים אתר ועל מה צריך לשים לב באתר שקשור לאוכל.
תהליך הקמת האתר
תהליך הקמת האתר מורכב ממספר שלבים כאשר חלקם ניתן לעשות במקביל. קודם כל צריך לחשוב על הדומיין. דומיין צריך להציג את שם של העסק או את השירות שעסק מציע. יחד עם זאת הוא צריך להיות קצר וקליט, לא לכלול צירוף אותיות בעייתיות. באחרון הכוונה שאלו אותם צירופים שמתבלבלים בכתיבה שלהם. לאחר בחירת דומיין או במקביל תצטרכו לרכוש חבילת אחסון אתרים. ההמלצה החמה לבחור בחברה אמינה, שיושבת בארץ ויש לה שירות לקוחות זמין ומקצועי. כמו כן השרתים של אותה חברה מהירים ומאובטחים. יש מספר חברות כאלו בארץ, אך מניסיון האישי ג'טסרבר – הם חברה מצוינת.
לאחר שבחרתם דומיין וחבילת אחסון, אתם צריכים לבחור מי יבנה את האתר. יש 2 אפשרויות: לנסות להקים אתר לבד או לפנות לאיש מקצוע. לכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות. אם אתם בונים לבד ובמיוחד אם זו פעם ראשונה שלכם, אז מעבר לכך שתהליך יהיה ארוך גם התוצאה לא תהיה הכי מושלמת. לעומת זאת אם אתם פונים לאיש מקצוע תצטרכו לשלם על שירות, אך התוצאה תהיה יותר מקצועית. הבחירה היא בעצם שלכם. אם בכל מקרה החלטתם ללכת על בנייה עצמית של אתר, מומלץ מאוד לקבל הדרכה או לעבור קורס, זה יסייע לכם גם בהמשך.
לאחר שאתם עלה לאוויר מגיע השלב של קידום אתר. לצורך זה שוב תצטרכו לבחור באיזו דרך ללכת האם להשכיר שירות של חברה חיצונית, שמתמחה בקידום אתרים ושיווק דיגיטלי או ללמוד את ה"תורה" בעצמכם. בכל מקרה, מה שלא תבחרו תמיד תהיו עם יד על הדופק ותעקבו על מה שקורה בנישה שלכם גם אצל מתחרים.
הנקודה האחרונה, שנדבר עליה במסגרת נושא "איך מקדמים קייטרינג" היא תוכן. תכינו ותעלו לאתר תוכן ייחודי ושימושי. כמובן, שזה חשוב שיהיה גם מסר שיווקי, אך לא רק. תתחלקו בטיפים ועצות מקצועיות, שיכולים לסייע לאנשים לבצע את הבחירה הנכונה. תשתמשו בתמונות, סרטונים, טקסטים וכל מה שנראה לכם מתאים.